نشریه الکترونیک سیب/نشریه 69/مرداد97
فضای مجازی فرصت یا تهدید
 
 

 

 

با گسترش روز افزون ابزارهای اطلاع رسانی و پذیرش آن از طرف مخاطبین و اقبال گسترده مردم به آن روابط عمومی ها نیز به عنوان انعکاس دهنده رسمی اخبار و اطلاعات سازمانها و دستگاههای اداری بایستی با استفاده ازاین ظرفیت بزرگ وهمراهی با آن نقش آفرینی وجایگاه واقعی خود را بازیابند، درحال حاضر روابط عمومی ها نه تنها نباید از حرکت پرشتاب رسانه ای فضای مجازی عقب بمانند بلکه بایستی همواره در این عرصه فعالانه و به صورت پیشرو عمل نمایند، با افزایش روز افزون اطلاع رسانی و نشر مطالب گوناگون در رسانه های مختلف پیام رسان های فضای مجازی و انتشار شایعات و اخبار و اطلاعات خلاف واقع جایگاه روابط عمومی ها به عنوان سخنگوی امین و مورد اعتماد سازمانها بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، مدیران و کارشناسان آگاه روابط عمومی ها باید با بهره گیری از امکانات و توان خود بتوانند قبل از انتشار شایعات و فضا سازی های غیر واقعی در رسانه ها و پیام رسانهای مختلف ، اطلاعات و اخبار صحیح مورد نظر مردم را تهیه و به اطلاع آنان برسانند تا زمینه نشر اخبار و مطالب نادرست در این فضاها از بین رفته و از نگرانی مردم در این زمینه پیشگیری نمایند، انتشار اخبار و اطلاعات آموزشی مورد نیاز مردم در فضاهای مجازی از جمله فرصت های مناسبی است که در تمام اوقات شبانه روز و بدون محدودیت های حاکم برسایر رسانه ها در اختیار روابط عمومی های سازمانها قرار گرفته است.

در زمانهای نه چندان دور همه مردم و علاقه مندان به اخبار و اطلاعات جدید بایستی ساعت ها و گاهی حتی روز ها منتظر بمانند تا از طریق رسانه های عمومی اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنند، امروزه با استفاده از امکانات موجود و بهره گیری از ظرفیت های گسترده تبادل اخبار و اطلاعات، همزمان با بروز هرواقعه ای این امکان وجود دارد که بلافاصله مردم سراسر جهان در جریان آن قرار گرفته و حتی جزئیات آن را به صورت زنده دریافت کنند.

کارکنان روابط عمومی با حضور موثر در واحدهای مختلف و تهیه اخبار و گزارش های موردنیاز به مشتریان خود این امکان را می دهند تا اطلاعات صحیح ومورد اطمینان را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنند و باعث اعتماد بیشتر و ارتباط دوطرفه بین سازمان و مشتریان خود خواهدشد.

 

در شرایط فعلی ، عدم انتشار موارد ناخوشایند سازمانها و پوشیده نگهداشتن برخی از اطلاعات موردنیاز مردم  نه تنها کمکی به سازمانها نمی کند بلکه با دامن زدن و بروز شایعات و انتشار اخبار و اطلاعات غیررسمی نه تنها باعث نگرانی عموم مردم خواهند شد بلکه اعتماد عمومی مردم را نیز نسبت به خود کمرنگ کرده و باعث نارضایتی عمومی خواهند شد پس این نکته را مدنظر خود و همکاران قرارداده که صداقت همیشه بهترین راه ارتباطی با مردم و مهمترین عامل موفقیت و جلب رضایت عمومی و ارتباط با مخاطبین و مشتریان خواهد بود


  

 

 

ماهنامه الکترونیکی سیب / مرداد  97

 

 

 
نسخه چاپی
تمامی حقوق مادی و معنوی این نشریه متعلق به روابط عمومی دانشگاه است.
 
 
بازديدامروز:  1
کل بازديد:  99
بازدیدکنندگان برخط:  1