نشریه الکترونیک سیب/نشریه 68/تیر 97
مدیریت روابط عمومی
 
 

 

 

رادیو یکی از بهترین و تاثیرگذارترین رسانه ها و راههای ارتباطی با عموم مردم و مخاطبین است ورادیوهای استانی و محلی دارای تاثیرگذاری بیشتری برمردم محلی خود هستند خیلی از مردم هنوز هم به برنامه های رادیویی بیش از برنامه های تلویزیونی علاقه مند هستند ،علاوه برآن چون معمولا برنامه های رادیویی رویداد محور هستند دارای جذابیت و تاثیرگذاری بیشتری نیز می باشند .برخلاف قضاوت اولیه و ظاهری برخی از افراد، مدیران و حتی تعدادی از اساتید که در ابتدا حضور در برنامه های تلویزیونی را بر شرکت در برنامه های رادیوئی ترجیح می دهند واقعیت این است که نباید به هیچ عنوان فرصت حضور در رادیو را از دست بدهیم ، یکی از ویژگیهای خاص شرکت در برنامه های رادیوئی این است که علاوه بر حضور در استودیو و پخش زنده و یا برنامه هایی که قبل از پخش به صورت ضبطی تهیه می شوند به صورت تلفنی نیز با مخاطبین خود ارتباط برقرار می کنیم، ارتباط تلفنی رادیو با اساتید وکارشناسان در بیشتر اوقات شبانه روز و درهرشرایطی امکان پذیر بوده و به راحتی می توان مفاهیم و اطلاعات مورد نظر خود را به مخاطبین انتقال داد ، شاید تجربه ارتباط تلفنی در اولین ساعات بامدادی ویا آخرین ساعات شبانگاهی و یا درحالی که مشغول رانندگی بوده و با صدای زنگ تلفن همراهتان خودرو خود را درکنار خیابان پارک کرده و به سوالات خبرنگاران پاسخ داده باشید برای هر یک از شما نیز پیش آمده باشد. یکی دیگر از ویژگی های حضور در برنامه های رادیوئی امکان مناسب تر استفاده از یادداشت ها و اطلاعاتی است که باخود به همراه برده واستفاده از آنها می تواند شما را در بیان اطلاعات و دیدگاهها مسلط تر و مطلع تر نشان دهد.





سعی کنیم هنگام حضور در برنامه های مختلف رادیو تلویزیونی یا مصاحبه ها در ابتدا جملات کلیدی و خلاصه کلام و پیام ها را به مخاطب انتقال دهیم ودر حین برنامه نیز آنها را به بیان دیگر تکرار کنیم، هدف ما از حضور در رسانه انتقال مفاهیم و پیام اصلی ماست، لازم نیست در مصاحبه های رادیو وتلویزیونی کاملا خشک و جدی باشیم بلکه می توانیم با استفاده از خاطرات ، اشعار و وقایع و شوخ طبعی ها، بسیاری از مفاهیم جدی را در قالب شوخی و همراه با لبخند به مخاطبان انتقال دهیم. شناخت نوع برنامه و حتی شبکه های رادیوئی تلویزیونی نیز تاثیر زیادی برنحوه گفتگو و انتقال پیام ما دارد، مثلا نحوه گفتگو در شبکه معارف با شبکه ورزش و شبکه جوان بسیار متفاوت خواهد بود.

تعامل وگفتگوی قبل از برنامه با مجری و آشنا کردن او با مفاهیم اولیه و اهداف انتقال پیام می تواند تاثیر زیادی بر نحوه مدیریت برنامه و انتقال پیام ها داشته باشد. در هر حال از این نکته غفلت نکنیم که رادیو رسانه ای قدیمی و تاثیرگذار می باشد که می تواند در شرایط گوناگون مانند هنگام رانندگی، هنگام کار خانم های خانه دار در آشپزخانه و در بسیاری از فروشگاهها و مراکز کار مخاطبین خاص خود را داشته باشد و تاثیرگذاری زیادی در انتقال مفاهیم سلامت خواهد داشت


  

 

 

ماهنامه الکترونیکی سیب / تیر 97

 

 

 
نسخه چاپی
تمامی حقوق مادی و معنوی این نشریه متعلق به روابط عمومی دانشگاه است.
 
 
بازديدامروز:  1
کل بازديد:  68
بازدیدکنندگان برخط:  1